PŮLMARATON S LADNÝM THULE URBAN GLIDE 2
PŮLMARATON S LADNÝM THULE URBAN GLIDE 2?!
Žádný problém… když miminko souhlasí!
Thule Urban Glide 2 je velmi oblíbeným kočárkem. Každý z vás na něj určitě několikrát denně venku narazí. A není se čemu divit. Dokáže toho opravdu mnoho nabídnout. Zároveň se cenově vyrovná těm, které nejsou zdaleka tak “výkonné”.
Následující řádky, na které lze pohlížet jako na recenzi - nebo spíš jakési detailnější představení kočárku a tipy, sepsali Aneta s Martinem z našeho Runature týmu, kterým se loni z jara narodila malá běžkyně.
Otázka první. Co by měl “ten pravý” splňovat?!
Dilema, jaký kočárek bude ten pravý pro naši sportovní rodinu, jsme řešili několik měsíců.
Otázka to pro nás byla opravdu zásadní, protože jsme věděli, že s ním budeme trávit hodně času a proto jsme chtěli, aby kočárek splňoval vícero kritérií.
Zásadní pro nás bylo například to, aby jezdil ladně jako laňka, měl brzdu, dalo se s ním pohodlně běhat, ale také chodit po městě - což zahrnovalo nutnost volně otáčejícího se kola, které lze v případě potřeby zaaretovat.
Při koupi kočárku je rozhodně nutné si uvědomit, co vše od něj očekáváte, a hledat dle toho.
Vybírali jsme z několika možností a nakonec vše splňoval právě Thule Urban Glide 2. Nutno dodat, že nás po sportovní stránce oslovil také Thule Glide 2, nicméně my sami jsme si s ním vzhledem k jeho rozměrům (opravdu velká kola - přední je pevné a celkově je kočárek delší) nedovedli představit pohodlně jezdit po Praze, navštěvovat obchody a cestovat MHD nebo autem.
A tak jsme koupili zlatou střední cestu, pro les i město, Urban Glide 2. A od dubna 2022 nám spolu s naší holčičkou dělá velkou radost. Co bychom na něm vypíchli?!
Ladná laňka jménem Thule Urban Glide 2 si poradí i s krpálem a běhat s ním je za odměnu!
Ano, toto přirovnání skvěle sedí.
Díky velkým kolům při jízdě s ním téměř nemáme pocit, že bychom museli kočárek tlačit. Prostě ho jen “vedeme” a on JEDE TAK NĚJAK SÁM. A to na něm oceňujeme nejvíc.
Hlavně já, Aneta, velmi drobná žena.
Dřív jsem brigádně hlídala děti a bylo pro mě spíš za trest jít s kočárkem ven, protože jsem musela zapojit všechny síly, abych ho vůbec roztlačila - a to snad u všech rodin, kterým jsem hlídala, proto jsem si myslela, že tlačení kočárku je normální - pak jsem se nestačila divit, když jsem zkusila Thule!
Při běhu tuto výhodu oceňujeme, samozřejmě, dvojnásob. Běháme tím stylem, že držíme kočárek jednou rukou (a střídáme je (na to nezapomínejte i vy, ať předejdete jednostrannému zatížení) nebo do něj jednou rukou jen “strkáme” (pozor, tohle dělejte opravdu jen na rovině, pokud nejste dostatečně rychlí :)).
Taky chůze do kopce pro nás díky Thuleti není strašákem. Bez problému s ním zvládáme i opravdové krpály. A při cestě z krpálu dolů využíváme skvělou brzdu, která je dalším výborným pomocníkem. Je umístěna uprostřed rukojeti tak, aby se dobře ovládala i při běhu - ať už pravou nebo levou rukou. Taktéž si z kopce často kočárek jistíme páskou na ruku, aby nám neujel.
Konstrukce kočárku je velmi lehká. Korbička je sice veliká a přece jen “něco váží”, ale překvapí vás, že ne zas tolik, jak to může od pohledu působit.
A počkejte… Jakmile vaše miminko začne sedět a kočárek povýšíte na “sporťák”, budete nadšení, že naopak neváží skoro nic a při běhu lítá jak raketa (a jak je pak taky najednou celý mnohem menší)! A taky schody nahoru i dolů jsou docela dobře zdolatelné (i pro drobné ženy)!! Díky bohu za to!
Aretovat, aretovat, aretovat!
Otáčivé kolo dodává kočárku na ladnosti. Na procházce městem a mezi regály v obchodě ho oceňujeme nejvíc! Zatímco aretace zase pomáhá při běhu nebo procházkách v lese (terénu).
Aretování určitě při běhu kvůli bezpečnosti využívejte - zkoušeli jsme i běh s otáčivým kolem a několikrát se nám stalo, že se kolo dostalo do dramatického pohybu na nerovném asfaltu (na boulích). Po takovém zážitku, s vaším křehkým pokladem v rozkymáceném kočárku, máte chuť 100x napsat “budu aretovat, budu aretovat, budu aretovat!!!”.
Ušetřete své nervy (a dítě) a na běh opravdu aretujte!
HACK: pokud cestujete MHD, do tramvaje si přední kolo aretujte - lépe se pak hlavně vyjíždí - seskakuje - s kočárkem z tramvaje (několikrát se nám kočárek bez aretace na uvolněném kole hrozně rozvyklal)!!
Terén? Žádný problém.
Testovali jsme terén v přírodě a taky ten městský.
Se vším si kočárek dobře poradí. Ať už jde o kameny, kořeny, tramvajové koleje, dlažební kostky (i ty chodníky v příšerném stavu) nebo třeba hluboký písek na pláží!!
V náročnějším terénu je taktéž dobré využít aretaci i při pouhé chůzi (z hlediska bezpečnosti i ovladatelnosti).
Zde si dovolíme vsuvku - s korbičkou, tedy malým miminkem, běhejte opravdu jen po rovném asfaltu či jemné šotolině. Abyste si dítě neudrncali (běhat v terénu by mohlo být opravdu nebezpečné pro pohybový aparát miminka). Ačkoli kočárek docela hezky tlumí, stále je to zkrátka přespříliš. (Jakmile nám dcerka odrostla, už jsme s ní ve “sporťáku” občas proběhli i lehký terének (ne ve spánku).
Pohodlí nadevše. Pro prcka i rodiče!
Korbička kočárku je krásně prostorná. Miminko v ní má pohodlí pro spánek na kvalitní matraci a ti starší neposedové v ní mohou dělat psí kusy. Stříška se dá dobře složit tak, aby mělo miminko v poloze na bříšku krásný výhled (vypadá to nesmírně vtipně - přejmenovali jsme tuto polohu na “polohu na tankistu”).
Ve slunečných nebo naopak mírně deštivých dnech jsme využili i clonu na stříšce (po pláštěnce na korbičku jsme sáhli jen párkrát - téměř vždy jsme si vystačili jen se stříškou se clonou a slídou). Korbička je taky krásně hluboká, což se nám osobně jeví jako velké plus.
Doporučujeme pořídit (hlavně na běh) fixační polštářek na hlavičku, aby se dítku hlava nehoupala sem a tam (my jsme měli úžasně příjemný, mušelínový, od Sleepee.cz).
Pohodlný je kočárek ale i pro rodiče. A to v tom smyslu, že je jeho rukojeť dobře nastavitelná - překvapivě vhodná i pro velmi nízkou postavu (já neměřím ani metr šedesát), ale i pro vysokou. Také je pogumovaná, což je do dlaně velmi příjemné (neklouže, určitě se na ní ruce méně potí než např. na kožených, netlačí, ruce z ní nebolí, a když navlhne, docela rychle schne).
Další pozitivum je, že je korbička kočárku na konstrukci krásně vysoko. Nemusíte se sklánět pro miminko až někam k zemi, jak to občas vidíme u jiných kočárků. 🙂
Také s sebou můžete na túru vzít vše potřebné (i zdánlivě potřebné, ač nakonec nepotřebné - ženy pochopí! 🙂). Do prostoru pod kočárkem se toho vejde docela dost! Využíváme ho taky na velké rodinné nákupy (kdy ještě na rukojeť pověsíme batoh plný věcí).
🤫 a při cestování letadlem se díky tomu z kočárku stane další zavazadlo zdarma! Nikdo nekontroloval, kolik kočárek váží a nikomu věci v něm nevadily.
(Taky při cestování vlakem si takto vypomáháme.)
Kočárek je, dle nás, snadno složitelný. Navíc lze také odmontovat jeho kola a pak se vejde například i do menších aut.
Jaké příslušenství a další nezbytnosti jsme si dokoupili a doporučujeme?
Ke korbičce:
Pláštěnka (my měli nějakou univerzální z druhé ruky a použili jsme ji jen párkrát, ale nutnost to určitě je… člověk nikdy neví, kdy ho potká liják).
Samozřejmě lehčí a teplejší fusaky, povlečení na matraci a již zmiňovaný fixační polštářek na hlavičku.
Sluneční clona (my měli univerzální z DM drogerie, tak to s ní byl trochu opruz, protože neseděla stoprocentně, ale lze pořídit třeba i super nastavitelné slunečníčky) - taky nutnost (pozn.: pokud byste chtěli kočárek stínit plenou, doporučujeme se v tomhle ohledu edukovat - není to úplně bezpečná varianta, ač to člověk v létě vidí několikrát za den! Např. na IG profilu “mojeporodniasistentka” naleznete příspěvky na toto téma.).
Světýlko (umístili jsme dopředu na korbičku, abychom byli ve tmě vidět).
To je vše ke korbičce (snad naše hlavy děravé nic nevypustily 🙂).
Ke spoťáku:
Polohování nožiček (prodloužíte tím sedák kočárku a dítěti vytvoříte komfortní ležení na spánek - určitě je to i zdravější, než kdyby leželo s nohama svěšenýma dolů).
Pláštěnka (tady už jsme pořídili tu, která je vyrobena přímo ke kočárku - aby dobře seděla, nikudy nezatékalo a dítě bylo v suchu - a je fakt perfektní, snadno se uchytí, drží i ve větru, a zároveň jde přes ni dobře vidět a dcera pod ní nikdy nebyla nespokojená).
Tzv. pásek do sedu (výborná věc, na kterou jsme náhodou narazili (víc o ní píšeme níže)).
Madlo (jasná věc, to musí být).
Nánožník (když jen lehce prší nebo sněží, zachrání to právě on a stříška (máme obyč levný asi za 300 Kč (značka Emitex) a je perfektní. I proti studenému větru skvěle funguje.)
a fusak na jaro a podzim se zimní vložkou (fusaky nemáme originální ke kočárku, ty nám přišly zbytečně moc drahé).
Naopak jsme nekupovali tašku ke kočárku (vystačí nám batoh, který jde krásně zavěsit na madlo nebo jen úložný prostor dole), žádné organizéry ani stolečky a držáky atd. - ale to si musí každý sám rozmyslet, co potřebuje a co ne. 🙂
Jo a adaptéry na autosedačku?! Ty jsme koupili, ale ani jednou jsme je nevyužili… Takže za nás taky zbytečnost. Nicméně mohou být rodiny, které by se bez nich neobešly.
Co se může zdát jako možné mínusy kočárku?
S korbičkou je kočárek velký, lépe řečeno dlouhý. Já, jakožto drobná osoba, přes něj (na zem) dobře nevidím, ale i tomu jsem se nakonec přizpůsobila.
Navíc je fajn si uvědomit, že s korbičkou jezdíte většinou jen cca 9-10 měsíců a po upgradu na “sporťák” je kočárek co do velikosti úplně v pohodě! Jasně, široký (kvůli kolům) zůstane vždy, ale stalo se nám snad asi jen jednou, že jsme se nevešli do úzkého vchodu do obchodu.
S korbičkou jsme měli pocit, že v MHD zabíráme hodně místa - nicméně s tím pomáhá lehce sklápěcí rukojeť, která udělá kočárek kratším (to vužíváme také ve výtahu).
Černou barvu máme rádi, ale kdyby byla na výběr barva korby jiná, asi bychom po ní sáhli, protože ve vedru mít miminko v černé kukani, to je nic moc, co si budem. Ale zase to nebyla až taková tragédie, protože díky suchým zipům na stříšce lze vytvořit skvělé větrání.
(Mimochodem sporťák máme modrý a ta barva je fakt nádherná! V kombinaci se stříbrnou konstrukcí jsme z ní nadšení.)
Nejprve se kočárek kvůli třem kolům může zdát vratký (při zdolávání obrubníků), ale když si člověk trochu osvojí jízdu s ním, tak se tenhle pocit vytratí - pak můžete kočárku zcela důvěřovat.
Co nám jediné opravdu vadí je to, že nejde dát do úplného sedu ani stoprocentního lehu. (Hlavně ten sed nás mrzí.) Nicméně zase… I tohle má řešení. Hledali jsme a našli, že se vyrábí tzv. pásek do sedu, který zádovou opěrku upraví, aby byla trochu víc kolmá. Stoprocentní to není, ale pomůže to! A tak i tenhle mínus není zas tak velký.
Nevíme, jak je to u jiných kočárků, ale u tohoto vyjde příslušenství docela draho. My toho nekoupili zas tak moc, jen opravdu nutnosti, ale i tak to něco stálo. Na druhou stranu máme dojem, že samotný kočárek NA TO, JAK JE VÝKONNÝ, je vlastně poměrně levný, oproti jiným trendy kočárkům. A i po přičtení ceny za příslušenství celková suma nebyla nikterak drastická.
Takže jestli o něm přemýšlíte, skočte si ho určitě někam zkusit…
MY DOPORUČUJEME VŠEMA DESETI!
PS od Anet:
Ten půlmaraton, jen tak pro radost, jsem si s kočárkem a dcerou zaběhla v září 2022, byla to první dlouhá vzdálenost po porodu, úžasný zážitek a i velké překvapení, protože jsem to vůbec neplánovala. Prostě jsem se rozběhla a nechtělo se mi přestat (ehm, až na pět přestávek na kojení 😀)!
No a opravdu jsem celou dobu kočárek vezla a vůbec mi to nedělalo problém, vyloženě jsem ho nechtěla dát z ruky. 🙂
PPS:
Kdyby vás cokoli zajímalo, nebojte se nás zeptat - třeba přes zprávu na našem Instagramu - @wearerunature ! 🙂
Jestli se pro kočárek rozhodnete, tak přejeme, ať se vám s ním krásně jezdí… jako nám!